Első gondolatom! : MICSODA?...ketyegős dízelmotor egy Lamborghinibe?! Miért, hogy kevesebbet kajáljon, vagy mi (sportautó nem spórolós kategória!sztem)? Meg amúgyis megszokhattuk már a cégtől, hogy a motorjait hátulra spájzolja be. Ezzel szemben ezúttal előlre kerülnek be a pacik. Ha jobban megsasolom a hátulja inkább Mustang GT-s kinézetre vall, minthogy a hagyományörző Lamborghini hatsó vonulatait kövesse. Az orra kicsit hasonlít a Reventóra, ami szerintem az eggyik legjobban eltalált lambók egyike. Tény, hogy a cég a Diablo óta csak lejjebb megy (no ám itt nem a minőségre gondolok!), de ez az új forma potenciális új vásárlókat vonzhat, akik a dizel motorokat istenítik -kvázi egy új kategória a lambón belűl. Gondolom az ára nem lesz több mint egy extrával megpakolt S600 mergának, aminél nekem viszont összhatásában mindenképp jobban tetszik!
Egyébként ennek a luxus limuzin, vagy sedan kategóriának a Maserati Quattroporte a koronázatlan királya, hiszen mégiscsak egy Ferrari mocival duruzsol, nem pedig egy terepjáró dízelmotorjával. Valószinűleg a Q7-es motorja kerűl amúgy a tervezők által nagy sikerre vélt új kategóriába, ami sztem pont olyan lesz amivel az újgazdag parasztok járnak majd melózni és a sofőrt előre ültetik, magukat pedig hátra, mókás autónak meg megveszik a kétajtóst, mert ha nem mondtam volna mint a képeken is látszik négyajtós lesz a kicsike!
Visszatérve a motorhoz, köbcenti/lóerő arányban mégiscsak a benzinesek az ütősebbek, no meg a hagjuk is sokkal szebb(hehe..Daewoo a király :D), meg ahogy a mondás is tartja, olajjal ugye fűteni szoktak :D! Lehet hogy a hatásfoka jobb a dízelnek, de a dízel motor lassabban reagál a gázadásra, minden komolyabb motor turbóval van felszerelve, szóval ott van a turbó késés dolog benne, alacsony fordulatszámon nem húz! Lehet van olyan teljesítményű mint a benzines...de ezek csak száraz tények, mivel teljesítmény/motorfordulat arányban a dízelek kisebb tartományban adják le a maximális teljesítményt mint a benzines. Nem hiába van a soksebességes váltó a dízelekben, tartsd 1800-3800 között a ford.számot, mert amúhy núlla! Fogyasztásban meg sztem parasztvakítás, de mindegy, meg ha a fenntartási költségeket nézem....pfff, últrahiperszuperprecíz előbefecskendezés, hatalmas kompresszió a hengerekben! Na jólvan okés, jók a dízelek és én is komálom őket, megasztán láttunk ugyebár egy két meghökkentő meglepit a dízel meghajtású motorok világában, de ezekbe a mondhatni csúcskocsikba nem ez a ménes pászol bele.
Ezzel tudjátok már csak az a baj,motor ide vagy oda, hogy a Lamborghininek pont az volt a lényege hogy más volt mint a többi autó. Ezzel kb. azt akarom mondani hogy ha piacon lesz már az új designolt modell és megáll melletted a pirosnál,megnézed hogy hmm...szép,mi ez a kocsi? De amikor beúszik melléd a Gallardo vagy Murciélago,Diablo tök mindegy melyik,összeszarod magad hogy jéééézusom mi ez?!
Na ez a különbség... !! Ja...és maradok a benzinesnél szintén, akinek meg a kerregés jön be ám vegye meg, különbenis a benzin olcsóbb lesz! hehe... :)
Kommenteket, hozzászólásokat várom!
Utolsó kommentek